Közzétéve: 23/03/20 Közzétette: Mark Barber
Az alkoholmentes italok piacán – az elmúlt évek mintegy 30 százalékos visszaesése után – 2014-ben lassú növekedés indult meg, amely a következő években is folytatódott. Az alkoholmentes italok (ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák, szörpök) összesített forgalma Magyarországon 2007 és 2013 között 27 százalékkal csökkent, a 2014-ben kezdődött növekedés után 2018-ban közel 9%-kal emelkedett. A szénsavas üdítőitalok – beleértve az ízesített vizeket is – piaca, amely az utóbbi évtizedben 31 százalékkal csökkent, az előző évek növekedése után 2018-ban több, mint 8 százalékkal nőtt.
A kiegyensúlyozott táplálkozás miatt tehát a csökkentett cukortartalmú vagy cukor hozzáadása nélkül készülő üdítőitalok szerepe felértékelődik. Ezt a trendet felismerve a felelős gyártók már évek óta elkötelezetten csökkentik a portfóliójukban található termékek átlagos cukortartalmát. Bár a Magyar Ásványvíz és Üdítőital Szövetség adatai szerint a napi kalóriabevitel mindössze 1,5 (férfiak esetében) vagy 2 százaléka (nők esetében) származik üdítőitalokból, a tagok legújabb vállalása szerint jövőre a hazánkban gyártott termékek átlagos cukor- és kalóriatartalma 50 százalékkal kevesebb lesz a 2010-es értékekhez viszonyítva.
Az elmúlt években is számos változás történt ennek érdekében: 2010 és 2017 között az átlagos cukor- és kalóriatartalom 40 százalékkal csökkent, a portfóliókon belül a csökkentett energiatartalmú és kalóriamentes termékek aránya 23-ról 55 százalékra nőtt a szövetség adatai szerint. Ez arra enged következtetni, hogy az emberek inkább választják a szénsavas vizeket a cukrozott üdítőitalok helyett.
Ezek a változó fogyasztói preferenciák jó hírt jelentenek a szénsavas vízmárkák számára az egész világon. A globális ízesített vízpiac 2018-ban elérte a 10 milliárd dollárt, közel négymillió dollárral növelve értékét csupán öt év alatt. Érdekes módon ez a preferencia egyaránt érezhető a vendéglátásban és az utcákon. A Coca Cola és a hozzá hasonló vezető márkák egyre növekvő igényt tapasztalnak az éttermekben a szénsavas víz iránt. A változó preferenciák kihasználása érdekében a nagy márkák az egyszerű szénsavas víz által kínált sokoldalúságot hangsúlyozzák. A szénsavas vizet gyártó márkák egyaránt készítenek belőle az étkezéshez fogyasztott üdítőket és keverik őket koktélokba, hogy a legjobb étkezési élményt biztosítsák.
Ha a vezető márkák előnyt kovácsolnak a változó fogyasztói trendekből, akkor nem kellene a vendéglátóknak is ugyanezt tenniük?
Míg nélkülözhetetlen a tökéletes helybeni étkezési élmény csiszolgatása, a vendéglátóegységek üzemeltetőinek ki kell elégíteni az ügyfélkörük másik felét is: azokat az embereket, akik a helyszínen való fogyasztás helyett inkább az elvitelt és a házhozszállítást részesítik előnyben. A kutatások azt vetítik előre, hogy egyre több ember fog házhoz rendelni a helyben fogyasztás helyett. Mivel ugyanezek az ügyfelek az egyre egészségesebb italfogyasztási lehetőségeket keresik, az éttermeknek szénsavas víz kínálatával kell reagálniuk.
Jelenleg t. többszáz márka kínál ízesített szénsavas vizet. Az új termékeket egyaránt forgalmazzák nagyvállalatok és startupok, és ez a tény önmagában felhívja a figyelmet arra, hogy minden valamirevaló vendéglátóegységnek hasonló alternatívákat kell kínálnia, ha szeretnének a versenytársak előtt maradni.
A vendéglátóknak követniük kell a fogyasztói igényeket, ha szeretnének szénsavas italokat eladni. Az emberek kevesebb kóla-terméket fogyasztanak, mint valaha, ami azt jelzi, hogy más alternatívákat keresnek a cukros üdítőitalok helyett. A védnökök egészségesebb és hidratáló alternatívákat szeretnének a helyükre, hiszen a magyar vízpiac folyamatosan növekszik.
A mixerek egyre több szénsavas vizet használnak, hogy alacsony cukor- és szénhidráttartalmú alternatívákat állítsanak elő a hagyományos koktélok helyett. A gyártók már el is kezdték forgalmazni a természetesen alacsony alkoholtartalmú gyümölcsös ásványvizeket, mint a tipikus koktélok alternatíváját. Amerikában már közel 400 millió dollárt költöttek alkoholos üdítőitalokra 2019 első felében. A vállalatok világszerte azt remélik, hogy meg tudják ismételni ezt a sikert.
Néhány vendéglátóegység aggódik amiatt, hogy palackozott víz használatával súlyosan szennyezik a környezetet, hozzájárulva a 21. század egyik legnagyobb problémájához. A bárok világszerte azon dolgoznak, hogy megszűntessék az egyszerhasználatos műanyagok használatát, beleértve a szívószálakat és az elviteles dobozokat. Ha a munkatársak fogyasztásra kész ásványvíz-opciókat kínálnak, akkor nem csak a fogyasztók italigényeit tudják kielégíteni, hanem a hulladék mennyiségét is minimalizálhatják. Sőt, egyszerűbb a személyzet számára egy rendelkezésükre álló csapból tölteni az ásványvizet szemben a házon belüli szénsavasítással, ami időigényes és változó eredményeket hozhat.
Ha szénsavas vízről van szó, nincs sok jobb lehetőség a Purezzánál. A Purezza világszerte segíti a vendéglátóegységeket, hogy profitálhassanak a virágzó piacból azáltal, hogy korlátlan és finom ásványvízcsapot szállít az előrecsomagolt palackozott víz alternatívájaként.
A Purezza számos adagolórendszert kínál minden vállalkozás számára, különböző méretben és kimeneti teljesítménnyel, hogy minden vállalkozásnak megfelelő szolgáltatást nyújthasson. Ez azt jelenti, hogy Ön bízhat abban, hogy a költséghatékony Purezza rendszer a változatos italkészlet alapját képezi, oltva a vendégek szomját és fellendítve az üzletek profitját. Ami még ennél is jobb, hogy hosszútávon fenntartható vízmegoldást kínál mindenki számára. Megfizethető, nagy teljesítményű adagolóink lehetővé teszik a felszolgálók számára, hogy a Purezza márkájú palackokat prémium minőségű szénsavas vízzel töltsék meg a helyszínen, ezzel időt, pénzt és egyszerhasználatos csomagolást megtakarítva.
A Purezza egyedi kialakításának köszönhetően úgy gondoljuk, hogy évente 30 millió egyszerhasználatos palackot iktathatunk ki a vendéglátás globális ellátási láncából, elősegítve a vendéglátóipar egészének fenttarthatóvá válását – és tudjuk, hogy ezt az ügyet a vendégek büszkén támogatják majd.
Ha Ön alacsony fenntartási költségű, prémium minőségű szénsavas víz kiszolgálására alkalmas megoldást keres az üzlete számára, vegye fel a kapcsolatot a Purezzával még ma!