Közzétéve: 26/02/20 Közzétette: Mark Barber
A legfrissebb adatok szerint csak a magyarországi vendéglátóhelyek évi 2,5 Föld kerületnyi szívószál-hulladékot termelnek, ezek nagyrésze óceánjainkban végzi, szennyezi a vizet és veszélyezteti a tengeri élővilágot. A Coca-Cola Magyarország minden évben megszervezi a Hulladékmentes Tisza akcióját, mely során legalább 80 tonna műanyagot távolítanak el a folyóból. Nem meglepő, hogy az ausztrál szenátus tavaly javaslatot tett az egyszerhasználatos műanyagok országos tiltására, amelyet 2023-ra hajtanak végre – az EU hasonló rendelkezéseit pedig már 2021-től léptetik életbe.
Ennek potenciálisan jelentős következményei lehetnek a vállalkozások számára, amelyek napi tevékenységeik során nagyban támaszkodnak az egyszerhasználatos műanyagokra. Ijesztőnek és költségesnek tűnik az összes egyszerhasználatos cikk eltávolítása a kávézókból és éttermekből. Egyszerű változtatások végrehajtásával és a fenntarthatósági előtértbe helyezésével azonban számos módja van annak, hogy a vállalkozások a műanyag hulladékok csökkentésével ne csak a környezetet kíméljék, hanem csökkentsék a költségeket és növeljék az eladásokat.
A legtöbb kávézó és étterem használja a következőket: egyszerhasználatos palackok, eldobható kávéspoharak, eldobható ételhordók, műanyag evőeszközök, szívószál, műanyag zacskók és így tovább. A vállalkozások mindezen termékek nélkül is sikeresek és jövedelmezők lehetnének, mégis a legtöbbjük továbbra is használja őket, mivel a környezetbarátabb alternatívákhoz képest kényelmesebbnek és költséghatékonyabbnak tűnhetnek.
Egyszerű és költséghatékony, ha Ön tartósabb és biológiailag lebontható termékeket kínál ügyfelei számára. A fa evőeszközök, lebomló elviteles dobozok, papír szívószálak, papírzacskók és újrahasznosítható papírpoharak nemcsak biológiailag lebonthatók, de alig drágábbak, mint műanyag megfelelőik. Ha ezeket kínálja, akkor vállalkozása értéket teremthet az ügyfelei számára. Ahogy az emberek tudatosabbá és érzékenyebbé válnak az egyszerhasználatos műanyagok környezetünkre gyakorolt káros hatására, hajlandóbbak többet költeni a fenntartható vállalkozások szolgáltatásaira.
A magyar fiatalok 73%-a többet költene fenntartható és etikus vállalkozások szolgáltatásaira, és a műanyag termékek eltávolításával Ön is magához vonzhatja ezeket a vásárlókat. Már láthatók azok a tendenciák, hogy a kávézók országszerte helyi, organikus forrásból szerzik be alapanyagaikat, újra felhasználható tárolókban. Egyre népszerűbb a műanyag kiiktatása az ellátási láncból.
A Purezza Premium Water hasonlóképen ösztönzi immáron világszerte arra a vendéglátókat, hogy a palackozott vízről a helyben, frissen szűrt, szénsavas vagy mentes, újrafelhasználható üvegben kínált vízre váltsanak. Ez nem csupán a környezetre gyakorolt negatív hatásokat csökkenti, de segíti a vendéglátókat azzal, hogy eltűnik a kiszállítás, kezelés, szállítás és az összes palackozott vízhez kapcsolódó hulladékgazdálkodási feladat.
Az Egyesült államok számos állama, köztük New York, Hawaii és Kalifornia is törvénnyel tiltja a műanyag szívószálak használatát, követve a „Szívószál Nélkül Seattle-ben” mozgalom példáját. Ez a hullám nem áll meg a szívószálaknál, hiszen Los Angeles 10 centes pótdíjat vezetett be az egyszerhasználatos zacskókra, amelynek eredményeképp a fogyasztása 94%-kal esett vissza.
A Starbucks az Egyesült Királyságban országos, 5 penny-s (körülbelül 20 forintos) latte-adót vezetett be az egyszerhasználatos poharakra. Az intézkedés célja az eldobható kávéspohár-szemét csökkentése, és a sikeres próbaidőszak alatt az újrafelhasználható csészék eladásai 150%-os növekedést mutattak. Az újrfelhasználható csészék értékesítése virágzik: az Argos 2017-ben 537%-kal többet értékesített, mint bármelyik előző évben, és az újrafelhasználható kávéspoharakat árusító cég, az ECoffe Cup pedig 700%-os növekedést mért a természetes bambuszszálakból készült poharak eladásaiban.
Mivel a magyar felnőttek 70%-a rendszeresen iszik kávét, és a fogyasztók egyértelműen a környezettudatos vállalkozások felé mozdulnak, ezért azok a vállalkozások, amelyek nem hajtanak végre a fogyasztói trendeket követő változtatásokat, kockáztatják, hogy elfordulnak tőlük a vásárlók.
Nyilvánvaló, hogy a magyar élelmiszer- és italipar ráébredt a hulladékmentességben rejlő profitlehetőségekre. Már legalább 50 vendéglátóhely rendelkezik a Fenntartható Vendéglátóhely minősítéssel, amely számos környezetkímélő kritérium teljesítésével nyerhető el, és új vendégeket csábíthat a minősítéssel rendelkező vállalkozásokhoz. Mivel a fogyasztók egyharmada fenntartható szemléletű vállalkozások szolgáltatásait keresi, egyszerű változtatásokkal fokozható a vállalkozása hírneve, miközben környezetbarát vásárlókat vonz, és egy multimillió-dolláros lehetőséget nyit meg a piacon. A Purezza Premium Waterrel a vendéglátóhelyek nyereséges és környezetbarát opciót nyújtanak, akár mentes, akár szénsavas vízről van szó. Tegyen Ön is egy lépést az egyszerhasználatos palackok eltávolítása felé, és vegye fel a kapcsolatot még ma az egyik Purezza szakértőnkkel!
Észak-Amerikától kezdve Európán át egészen Ausztráliáig már több, mint 800 helyszínen megtalálható a Purezza. A siker kulcsa a Purezza termékek széles választékában rejlik, amely lehetővé teszi az éttermek, kávézók, rendezvényközpontok és vendéglátóhelyek számára az egészséges árrés megteremtését a prémium mentes és szénsavas víz kínálatával.
Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha többet szeretne megtudni, vagy beszéljen egy Purezza szakértővel még ma, hogy megtalálja a vállalkozásának megfelelő terméket!